Hogyan lehet ideális képzést tartani az alkalmazottak számára
Az alkalmi edzéseket valószínűleg egyikünk sem kerülheti el. De hogyan lehetséges, hogy valahol jó hangulatban jönnek az emberek az edzésre, és valahol mérgezett arcok vannak? Ha egy munkáltató megköveteli az alkalmazottaitól, hogy vegyenek részt olyan képzéseken, amelyeknek szélesíteniük kell a látókörüket, és ugyanakkor pozitív előnyökkel kell szolgálniuk, akkor több fontos ténynek is tisztában kell lennie.
Hogyan lehet az edzés pozitív?
Először meg kell tudnia, mi érdekli az embereket. A résztvevők értékelni fogják, ha képesek befolyásolni a témaválasztást. Ideális, ha maguk választják a témákat. Ez nagyon motiváló részvétel, mivel a képzés során megtanulnak valamit, ami érdekli őket. Azonban nem mindig tudunk mindenkinek gondoskodni, ezért a napnak kellemesebbnek kell lennie. Egyrészt alkalom arra, hogy valami újat megtanuljon, bővítse látókörét, és tegyen valamit önmagáért. További kellemes tényező egy kis snack, amelyet a résztvevők felhasználhatnak. Fontos szerepet játszik az a környezet is, amelyben a képzés zajlik. A munkahelyen kívüli környezet ideális.
Az alkalmazottak idejének tiszteletben tartása is fontos. A munkaidőben történő képzésnek magától értetődőnek kell lennie. Minden alkalmazottnak joga van a munka után szabadságra és pihenésre, ezért nem lesz boldog, ha az ideje lerövidül a képzéssel. Ne feledkezz meg a szünetekről sem. A legérdekesebb edzés is hosszadalmas lesz, ha hosszú ideig tart.
Az előadó minősége is fontos szerepet játszik. Ideális, ha már van tapasztalata egy előadóval kapcsolatban, vagy valaki ajánlotta Önnek, aki részt vett az oktató által irányított képzésen. A kollégák is javasolhatják. Nagyon jó, ha a résztvevők maguk is részt vehetnek a vitában, ha érdeklik őket. A jó előadó gazdagítja az előadását kísérő előadásokat vagy videókat is. Ne feledkezzen meg az alapismeretekkel ellátott nyomtatott anyagokról, amelyeknek köszönhetően a résztvevők visszatérhetnek a témához, és ha szükséges, felidézhetik az alapvető tényeket.