Hogyan adjuk el magunkat a munkaerőpiacon

A munkaerőpiac ugyanolyan kemény, mint más piacok. A jó üzletkötők olyan árukat is el tudnak adni, amelyekről egyáltalán nem tudnak semmit. Minden új állást kereső ember egy kicsit olyan, mint egy eladó vagy üzletkötő, akinek tökéletesen el kell tudnia adni magát. Ez csak nem olyan könnyű, mint amilyennek elsőre tűnik.
A "személyes marketing" fontos része a jó állás megtartásának.
Tökéletesen tisztában kell lenni az erősségekkel és gyengeségekkel
Szakemberként elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk saját legfontosabb erősségeinkkel és gyengeségeinkkel. Hogyan másképp várhatod el, hogy el tudd adni magad egy potenciális munkáltatónak? Hol kezdje egyáltalán?
Nézze át korábbi tapasztalatait, hogy pontosan lássa, hol rejlenek a tehetségei, készségei és képességei. Miután azonosította a képességeit, nézze meg, hogyan kapcsolódhatnak azok ahhoz a karrierhez, amelyet követni szeretne. Ez az első fontos lépés ahhoz, hogy hatékonyan eladhassa magát, mint tökéletes jelöltet.
Mi a karriercélja?
A legfontosabb erősségei, gyengeségei és képességei megértése mellett fontos, hogy karriercélokat tűzzön ki.
A karriercélok kitűzése segít összpontosítani, valamint irányt és célt ad. Ha nem tűz ki célokat, akkor azon kapja magát, hogy csak rohangál, és semmit sem ér el magának.
A célok kitűzése világossá teszi, hogy végső soron mit szeretne a karrierjétől: biztosítja, hogy az idejét, energiáját és erőfeszítéseit olyan karrierútba fektesse, amely valóban fontos az Ön számára.
Személyes, de professzionális beszéd
Amint elvégeztél egy kis önvizsgálatot, a következő lépés a szakmai marketingben a személyes beszéd és a beszédmód megalkotása.
A beszéd egy világos, tömör üzenet rólad, amely közvetíti, hogy ki vagy, mit keresel, és hogyan lehetsz a cég vagy a szervezet hasznára.
A beszéd megalkotásakor koncentrálj a legfontosabb pontokra, amelyeket magadról szeretnél közvetíteni. Gondoljon a legfontosabb erősségeire és arra, hogy mit tud nyújtani.
